Menu główne:
Krzysztof Fetras Quartet "Odpust" nagrano w Studiu Tonn w Łodzi. całkowicie analogowe od rejestracji na taśmę po miksy. To także kontynuacja poprzedniej płyty "Different Guitar" (2012) która także zebrała entuzjastyczne recenzje m. in. Jazz Forum | Polish-Jazz
| Polish Jazz Recordings & Beyon
"Free Dom" | 2012
Muzyka
Melodyjne motywy, klimat folku to muzyka początkowo skierowana do każdego odbiorcy ewoluuje od utworów współczesnego jazzu. Gitarzyści scalają odmienne nurty, niemal wszystkie typy gitar nagrane celowo bez pogłosu zawsze obecnego w całej historii gitary. Surowe klarowne brzmienie kwartetu podkreśla styl i miękki ton gitary leadera, świeży naturalny sound, otwarcie na słuchacza obecnego niejako w studio blisko dźwięków słyszanych z detalami. Przestrzeń tworzy sama melodyka oraz harmonia kompozycji, bez gitarowego efektu echa które także oddala i dystansuje.
"Dogonić Horyzont" |2015
Inspiracje
Muzyczne ślady polskości, współczesny jazz, poezja. Inspiracje kompozycji to podstawowe barwy, kolory: "Country Red", "The Yellow Joy", "Over The Blue", ale tworzące paletę barw nieba o różnych porach dnia i nocy "Three Colors & Black". Nuta optymizmu, poetyka barw.
Muzycy
Krzysztof Fetras gitara (archtop)
jeden z czołowych gitarzystów na polskiej scenie jazzowej, aranżer i autor wszystkich kompozycji na płycie.
Dograł także akustyczne gitary dodatkowe tematy melodii z akordami.
Tomasz Król gitara utalentowany solista zarówno gitary elektrycznej przesterowanej oraz akustycznego nurtu, zarazem wykonawca wszystkich partii solowych na gitarze akustycznej.
Marcin Fidos kontrabas
wykształcony klasycznie, doświadczony improwizujący melodycznie smykiem.
Jarosław Gas perkusja
absolwent Wydziału Jazzu w Katowicach łączy swobodnie rozległe stylistyki.
Kompozycję "PS" nagrali wyłącznie gitarzyści: Krzysztof Fetras cl g, Tomasz Król ac g
Grafika
Autorem grafiki oraz okładki płyty stylizowanej na starą pożółkłą książeczkę jest Maja Dominika Fetras, wykorzystała własny obrazek który namalowała będąc jeszcze dzieckiem już wtedy uzdolnionym plastycznie, portret imieninowy swego taty, leadera niniejszego projektu.
Recenzje
1 Konrad Zywiecki - Jazz Forum
(LUTY 1-2 /2017)
2 Adam Baruch (ENG)
Polish-Jazz (CZERWIEC /2015)
Tłumaczenie (PL) PDF
3 Maciej Lewenstein - Polish Jazz Recordings & Beyond 2016 PDF